pühapäev, 3. mai 2009

Vääärviid

Kui ma VAT Teatrist peale „Vääärviide“ vaatamist lahkusin, olin natuke pettunud. Nüüd, kui etendusest mõned päevad möödas, on lavastusest jäänud pigem ikka positiivne mälestus.
Tegu on siis Ago Sootsi poolt lavastatud n.-ö. tagurpidi ameerika unelmaga, kus ameeriklaste jaoks tundub Rumeenia kõigi võimaluste maana.. või siis vähemalt ideaalse kohana, kus kerge vaevaga kokaiini müügist ülirikkaks saada.

Esimene vaatus oli paljulubav: 2 teleka ees vegeteerivat kutti, 10 kg kokaiini spordikotis ja laip diivanil. Lootsin kohe, et ehk siit tuleb midagi näiteks „Trainspottingu“ sarnast. Aga pinget oleks võinud rohkem olla. Kasvõi siis, kui tüübid endale laibakoristaja tellisid ja aeg enne isa koju saabumist otsa hakkas saama.

Kahjuks lagunes kogu actionfilmi idee teises vaatuses laiali. Hakkasin juba mõtlema, et olen ma nüüd VATis või Vana Baskini teatris? Kõik tegelased said Rumeenias baaris kokku, hakati pere- ja kasvatusprobleeme lahkama, siis läks üksteise peksmiseks ja lõpuks avaldasid kutid üksteisele armastust (mis oli tegelikult Tanel Saare ja Margo Tederi esituses väga nunnu :D ).

Mulle meeldis stseenide vahetus. Muusika oli mõnus ja rütm kaasakiskuv. Tulin koju ja otsisin isegi arvutist oma ammu unustatud eesti hipi-hopi välja.
Samuti on publiku kasutamine etenduse osana ju alati hästi mõjunud, kuigi mõnikord tundub see odava trikina, siis selles lavastuses jälle huvitava lahendusena.

(Kui Tõnu Oja välja jätta,) meeldis mulle kõige rohkem Meelis Põdersoo. Juba tegelikult Misantroopi vaadates jäi ta enim silma (kui Katariina Lauk välja jätta :D ). Mulle meeldib tema selge ja puhas hääl, temas on see miski, mis vaatama sunnib. Ainult, et poiss oli nii närvis, et värises üleni! :) Kui ta poleks oma monoloogi ajal nii palju rabistanud-pabistanud ning pausid ilusasti välja pidanud, oleks ta publikult kindlasti ka aplausi keset etendust välja meelitanud. Mina igaljuhul usun, et kui kogemust juurde tuleb, saab temast üks mu suuri lemmikuid.

Tegelikult ikka päris äge lavastus oli.. eriti veel esimese korra kohta ;)


Üks väike asi tuli veel meelde, mis mulle parajalt nalja tegi. Etenduses ütleb Rocco (Meelis Põdersoo) Damon’ile (Tarmo Tagamets): „Pane see püss ära“.
Ma mäletan, kuidas juba päris mitu aastat tagasi mu kaitseliitlasest vend mulle ütles, et ainult naine ütleb relva kohta PÜSS! :)



"Vääärviid" - VAT Teater

Kommentaare ei ole: