teisipäev, 23. september 2008

Ta keerutab, lennutab...

Võiks arvata, et kontsertetendus, muusikaline lavastus.. või kuidas iganes seda nimetama peaks, on mingi igav õhtu, kus esitatakse rida laule ja heal juhul mõne rida juttu ka vahele. Õnneks pole Linnateatri "Eesti teatri laulud" üldse midagi niisugust. Selles lavastuses on kõike natuke - nalja ja kurbust, proosat ja luulet, küsimusi ja vastuseid, rolle ja iseendaks olemist, üllatusi ja oodatut, aga kõige rohkem laulu ja muusikat.

Väike, 2-tunnine retk läbi eesti teatri ajaloo, kus üks laul oli parem kui teine ning vahele ka juttu lavastustest ning viktoriiniküsimused publikule. Mina muidugi ei teadnud ühtegi vastust. Enamustest nimetatud lavastustest ma polnud isegi mitte kuulnud varem. Nii et ma väga loodan, et kui mina kunagi vanaks saan ja tehakse uus "Eesti teatri laulud", kus küsitakse nende lavastuste kohta, mida mina näinud olen, siis ma saan ka endale mõne roosikese! :))
"Kuhu me kuuluma peame", "Romanss", "Tüdrukute laul", "Kerjuse laul", "Laul Timmile" on laulud, mida ma ikka aeg-ajalt arvutist või mp3-mängijast kuulan, kuid minu kõige lemmikum kõlanutest on Raimond Valgre laul "Ta keerutab, lennutab.." Huvitav, kas see laul oleks nii populaarne, kui sellest "Saaremaa valss" poleks saanud? Liigutav oli vaadata, kuidas Argo Aadli esituse ajal nii mõnigi naisterahvas pea langetas või vargsi silmist pisaraid pühkis. Äkki neile meenus nooruspõlve armastus ja sõnajalaõite otsimine? Argol endalgi tundusid silmad lõpus läikima hakkavat.

Etendust olid vaatamas ka kõik (või enamus) lavakooli esmakursuslasi. Naljakas on mõelda, et nendest võiksid tulevikus näitlejad saada. Mõni nägi veel päris laps välja :) Kuulsin vaheajal, möödaminnes, kuidas üks tütarlaps neist, silmade särades, ütles midagi taolist, et koolis tundides käies on üks suur segadus, et kas ta on ikka õiges kohas, aga praegu, etendust vaadates saab aru, et just täpselt seda ta teha tahabki!... Nii siiras ja armas! Loodame, et siit on ka oodata järgmisi vähemalt sama andekaid ja toredaid näitlejaid nagu tol õhtul lava peal olijad. Nemad on ju ka Nüganeni kursus.




2 kommentaari:

Danzumees ütles ...

Hehee...meie hoovi poiss ja minu lapsepõlvesõber kirjutas selle loo "Ma armastasin sakslast" telekavastusest, mis selles Youtube-i lõigus kõlab!!! Nii kummaline...lapsena ta mingi suurem muusikakirjutaja polnud, rohkem karmima muusika austaja, aga see lugu on ju täiesti jumalik!

Eesti teatri laulud on tõeline pärlike! Hea tuju tekitab sellele järele mõtlemine ka nüüd, aasta kaks hiljem...

Eliza Day ütles ...

Aitäh kommentaari eest! Ma lugesin eile sinu "laulude" sissekannet ka ja nii naljakas, et sa kirjutasid, et ei saanud silmi Hele ja Evelini pealt. Mul oli täpselt samamoodi! :))