esmaspäev, 8. september 2008

Miks mulle meeldib "Nõks"

Mulle meeldib, et mitte ükski etendus (OK, see on nüüd liialdus, sest ma pole ju kõigil etendustel loomulikult käinud, aga mulle meeldib nii mõelda) ei suuda neist näitlejatest keegi lõpuni tõsiseks jääda. Mulle meeldib, kuidas mõni neist korraks naerma turtsatab, mõni püüab köhatusega naeru tagasi hoida ja mõni varjab käega suud või pöörab üldse publikule selja. Mulle meeldib mõelda, et see tuleb sellest, et need inimesed teevad oma tööd suure lustiga ning isegi kui nad on sama asja juba vähemalt 50 korda mänginud, pakub see neile ikka veel rõõmu.
Ja seekord ei lähe mulle üldse korda, et lavastuses on palju tobedaid nalju või et see ei paku mingit sügavamat mõtlemisainet. Mulle meeldib, et ma unustan, et Tõnn Lambil on mingid temale omased liiga tugevad näitlemismaneerid teistes rollides. Mulle meeldib, et ma unustan, et Külli Teetamm on vahel liiga malbe. Mulle meeldib, et Mart Toomele see roll nii hästi sobib. Mulle meeldib, et ma saan jälle kinnitust, et Alo Kõrve on hea näitleja.

Mulle meeldib, et enne teatrikülastust on mul aega vanalinna kohvikus krevetisalatit süüa, kohvi juua ning jälgida möödakäivaid inimesi ja vaadata vihma tibutamist kõnniteeplaatidel. Mulle meeldib kuulata, kuidas kõrvallauas kaks vanadaami räägivad, kuidas omal ajal noormehed tantsukursustele pidid minema, et tütarlastele muljet avaldada.

1 kommentaar:

Danzumees ütles ...

Mulle meeldib, et Sulle meeldib Nõks, sest mulle meeldis ka :)

Pisitilluke väljavõte mu jutust "Nõks"-u kohta, üpris varsti pärast selle nägemist (2007 aasta lõpus): "Mäletan, et Anti Reinthal oli seda vaatamas ja istus meie ees ning naeris iga väikse nalja peale. See kuidagi mõjus ja panin tähele, et ka ise naeran kogu aeg." Mulle ka eranditult kõik selle tüki juures meeldis, isegi need asjad ja näitleja, kes tavaliselt ei meeldi...ja Külli Teetamm teeb minu meelest oma karjääri siiani parima rolli seal!!!

Ja kogu see seiklus, kuidas üldse natuke tänu Jaanus Rohumaale me seda tükki saime vaatama...aga see on juba pikem lugu....

See pidavat ka filmi kujul olemas olema...peaks uurima ja vaatama, kas ingliskeelsena see sama hea on. Ja Võigemast on "jumal" nii laval kui lava taga! Mulle tema lavastatud Terrorism ka väga meeldis!